Bölgesel zayıflama için tavsiyeler




Bebek sahibi olmak adına vücudunuzdan verdiğiniz özveriler basen, bel, karın ve kalça bölgesindeki yağlanma ve fazlalıklar olarak karşınıza çıkıyor. Ancak doğru beslenme, yaşam tarzı ve uzman kişilerin tavsiyelerine uyularak fazlalıklarınızdan kurtulabilirsiniz.

Vücudumuzu nasıl tanıyabiliriz
Fazlalıklarınızdan kurtulmak için vücudunuzun sahip olduğu bazal metabolizma hızını, vücut yağ oranı, kas oranlarını yağ dağılımını ve sıvı miktarı ile ilgili bilgi edinmiş olursunuz. Şişmanlık ( obezite ) dünya sağlık örgütüne ( WHO ) vücutta aşırı yağ birikimidir. Kadınlar için ideal yağ oranı % 19- 25 erkekler için ideal yağ oranı ise % 11–18 olmakla beraber, ideal bel çevresi kadınlarda 80 erkeklerde ise 94 cm ‘in üzerine çıkması halinde ise dikkatli olmakta fayda var.


Çocukken beslenme etkilerinin yetişkinliğe etkisi


Büyüme sürecinin bir etkisi olan yağ hücreleri ve sentezlenmesi çocukluk ve ergenlik döneminde büyüme sürecinin bir parçasıdır. Yetişkinlik döneminde yeni yağ hücreleri sentezlenmez. Vücudunuzun belli bölgelerindeki yer alan yağlar genetik geçen miraslardır. Kilo alımlarında vücutta var olan yağ hücreleri genişlemeye başlar.

Bölgesel diyet bir diyet programı var mı?

Yağ hücrelerinin hacmini küçültmek için düzenli egzersiz etkili bir yöntemdir. Herkese uyum sağlayan bölgesel diyet programı olamaz, bu şekilde verilen diyet listelerine inanmayın.

Kalıcı kilolardan kurtulmak için diyet ve egzersiz bir arada mı Olmalı?
Vücuttaki yağ kaybını sağlamak ve arttırmak için aerobik, yüzme, yürüyüş ve koşma gibi egzersizlerle kas ve kemik yoğunluğunu arttırın. Uzman görüşü almadan egzersiz uygulaması yapmayın. Unutmayın ki; aç kalarak kilolarınızdan kurtulup göbeğinizi eritemezsiniz. Kilo verirken yüzünüzde çökme, kollarınızda ve karın bölgesinde sarkmalar meydana geliyor göbeğinizdeki yağlar erimiyorsa diyet listenizde veya diyet programınızı gözden geçirmeniz gerekir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder